Dziecko na Warsztat – Filc

Grudniowy temat Dziecko na Warsztat to filc…. Grudzień + filc to ozdoby Bożonarodzeniowe… jednak my przygotowaliśmy coś całkiem innego, nie w tej tematyce.

Najpierw przygotowałam zielony filc i biały polar. Wymierzyłam, wycięłam:

img_20161218_143125 img_20161218_143223

img_20161218_143410Następnie przygotowałam kubki o różnej średnicy w celu ich odrysowania

img_20161218_143540 img_20161218_143631

Wycięłamimg_20161218_144103 img_20161218_144345Wiecie co już przygotowujemy?

Następnie klejem na gorąco przykleiłam taśmę:

img_20161218_145944 img_20161218_145950 img_20161218_150158Dzieciaki też miały swoje zajęcie:

img_20161218_144828Powstało coś takiego:

img_20161218_150920

 

Tak, tak to boisko ;) takie sprawnościowe dla paluszków, do ćwiczeń oddechowych i jeszcze czegoś innego co mi wpadnie do głowy… zwłaszcza, że syn fan piłki nożnej.img_20161218_151725 img_20161218_151747 img_20161218_151755I zaczęła się zabawa:

img_20161218_153009 img_20161218_153017

Na początku przy pomocy słomek – niestety miałam tylko takie zakręcone więc ciężko było dzieciom trafić w styropianową kuleczkę.img_20161218_153056 img_20161218_153126 img_20161218_153141 img_20161218_153147 img_20161218_153218 img_20161218_153242 img_20161218_153252

Więc ćwiczyliśmy „pstryki” paluszkami img_20161218_161932

Dzieciaki bardzo lubią grę MEMO… Postanowiłam im taką przygotować. Użyłam oczywiście filc i podwójnych naklejek pianowych.

img_20161218_171833 img_20161218_171844 img_20161218_171855 img_20161218_171929 img_20161218_171939 img_20161218_171942 img_20161218_171954 img_20161218_172006 img_20161218_172055 img_20161218_172059 img_20161218_172204 img_20161218_172314 img_20161218_172318 img_20161218_172437 img_20161218_173154Zapraszam do innych uczestników projektu:

 






Dziecko na warsztat Namaluj mi Latorośle Borsuczkowo Nasza szkoła domowa I&K w domowym zaciszu Jake, jeże nici i inne takie Animart - animacje z twojej bajki Tymoszko Dzwoneczkowa Karolowa mama Co robi Robcio Dzika Jabłoń Gugusiowo Cały świat Karli Elena po polsku WorldSchool Explorers Igranie z Tosią Świat Tomskiego Ina i Sewa On ona i dzieciaki Czytoczary Kreatywnie z dzieciakami Kreatywna dżungla Mama Aga sztuka i dzieciaki Więc bawmy się My home and heart Myshowelove Słowo mamy Kusiatka Zakręcony Belfer Kreatywna mama Kreatywnym Okiem Pomysłowe Smyki Kreatywnie w domu Kinderki Jej cały świat

Kotobiryt – wyzwanie 7 gier w 7 dni

Kolejna gra w zestawieniu: Kotobiryt Wydawnictwo: Rebel.pl.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gra zawiera:

– 15 kart kanałów

– 26 kart kotów

– 2 karty opiekunów

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Celem gry jest zdobycie jak najwięcej punktów, które są przypisane do kart kotów.

Grę rozpoczynamy od ułożenia kwadratu 4×4. Karty należy rozłożyć losowo, z wyjątkiem tych w dolnym lewym rogu i górnym prawym rogu. 2 karty opiekunów i 2 losowe karty kotów należy umieścić w rogach kwadratu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pozostałe karty kanały i koty układamy na stoliku w stosiku. Talia kanałów obrazem do góry, a talia kotów obrazem do dołu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Staramy się  stworzyć wolną od przeszkód ścieżkę prowadzącą od kota do opiekuna. Podczas swojej tury gracz wykonuje 2 poniższe akcje, albo może wykonać daną akcję dwa razy.

 

1) Obrót – należny wykonać o 90 stopni w dowolną stronę bądź 180 stopni

2) umieszczenie – gracz umieszcza w grze nowa kartę kanału

Umieszczenie polega na tym, iż gracz bierze kartę kanału z krawędzi planszy i odkłada ją na spód talii kanałów. Następnie bierze kartę kanału z wierzchu talii i „wpycha” ją w rząd, z której wcześniej usunął kartę. Gracz zawsze wpycha kartę od strony, z której nie usunięto karty.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeśli w wyniku któregoś z działań gracza powstanie nieprzerwana ścieżka pomiędzy kartą kota i jedną z dwóch kart opiekuna, ten gracz zdobywa daną kartę kota i umieszcza ją przed sobą.

Następnie gracz przesuwa kartę opiekuna zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara o jedno miejsce, a potem losuje nową kartę kota z talii, umieszcza ją na miejscu zdobytej przed chwilą karty kota i zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, przesuwa ją o jedno miejsce. Gdy dany gracz wykona dwie akcje, przychodzi kolej na następnego gracza po lewej. Gra toczy się w ten sposób aż do momentu zdobycia 15 kart kotów. Następnie gracze podliczają punkty. Posiadacz największej ilości punktów wygrywa.

Mamy tutaj też dodatkowe warianty gry:

1) wariant „Kotki” rozgrywka toczy się zgodnie z tymi samymi zasadami, tylko rozmiary kwadratu są o bokach 3×3.

2) wariant dla samotnika – jak najszybciej znaleźć opiekuna dla każdego kota.

3) wariant kooperacyjny – wspólnymi siłami szukamy opiekuna dla każdego, a potem liczymy ile tur nam to zajęło.

4) wariant zespołowy – gracze dzielą się na zespoły i wspólnie szukają opiekunów dla kotów. Który zespół zbierze więcej punktów wygrywa.

 

Gra prosta dzięki jasnym zasadą. Duży plus za możliwość grania w zarówno w jedną jak i kilka osób. Kilka wariantów gry: w tym kooperacyjny! Bardzo fajne pudełko – dzięki niemu mamy możliwość zabrania jej ze sobą wszędzie bez zajmowania miejsca i strachu, że się uszkodzi.

Wpis powstał w ramach projektu – Wyzwanie 7 gier w 7 dni

wyzwanie-7-gier-w-7-dni-1

Ortografia – wyzwanie 7 gier w 7 dni

Nasza druga gra, która znajdzie się tutaj w zestawieniu to gra firmy Trefl Ortografia.

dsc_0001

Gra pomoże oswoić się z trudami polskiej ortografii w ciekawy i zabawny sposób.

Gra zawiera:

– dwustronna planszę

– 50 kart

– plakat do rozgrzewki

dsc_0003 dsc_0006 dsc_0007 dsc_0017 dsc_0019

Bohaterami są Państwo Ortowie i ich pociechy – Hania i Kacperek. To właśnie wspólnie z nimi gramy, bawimy się i uczymy.

Gra zawiera kilka możliwości rozgrywki, dających możliwość treningu różnych zasad ortograficznych.

Na dołączonym plakacie można przećwiczyć trudne wyrazy.

Jednym z wariantów gry jest ułożenie kart z obrazkami na danej stronie planszy – tworzymy wówczas krótkie opowiadanie. U nas raz czytała Julia raz ja. Kart szukaliśmy po kolei: jeden po drugim.

dsc_0052 dsc_0049dsc_0048 dsc_0061 dsc_0059 dsc_0056 dsc_0051 dsc_0050

Na przedniej stronie kart jest do odgadnięcia trudne słowo – związane z opisem wydarzenia, liczba literek jest zaznaczona liczbą kwadratów. Trzeba je odgadnąć i zapisać (to jeszcze za wysoki dla nas poziom), kto zrobi to poprawnie zdobywa kartę.

dsc_0022_1

Grę wygrywa gracz, który zbierze największa liczbę kart.

 

Na karcie znajdują się również informacje jaka jest to część mowy, wyjaśnienie pisowni, a także wyrazy z tej samej rodziny. Dzięki temu gra ma kilka stopni trudności i szybko się nam nie znudzi.

W tej grze jest możliwość grania już w jedną osobę.

 

 

Wpis powstał w ramach projektu: 7 gier w 7 dni

wyzwanie-7-gier-w-7-dni-1

 

Co słychać na farmie – wyzwanie 7 gier w 7 dni

Lepiej późno niż wcale – dołączamy do wyzwania 7 gier w 7 dni!

Na pierwszy ogień startujemy z grą – Co słychać na farmie? wydawnictwo EGMONT.

dsc_0033

Pudełeczko niewielkich rozmiarów a w nim:

– kostka do gry,

– 24 dwustronne karty ze zwierzakami.

dsc_0034

Celem gry jest zdobycie jak największej liczby kart.

Przebieg gry prezentuje się następująco: pierwszy z graczy wyrzuca kostką tak aby wszyscy gracze widzieli wynik a następnie wyciąga pierwszą kartę z wierzchu stosu i kładzie ja na stole.

Następnie wszyscy gracze jednocześnie szukają na karcie zwierze odpowiadające ilości wyrzucanych oczek. Np. po wyrzuceniu na kostce liczby 2, szukamy dwóch takich samych zwierzątek na planszy. Ten kto pierwszy zauważy właściwe zwierzę musi wydać odgłos tego zwierzęcia (np dla gęsi: „gę gę”).  Po podaniu właściwej odpowiedzi gracz zabiera kartę dla siebie.

 

Gra niedroga, zasady jasne dla każdego gracza (warunek musi umieć liczyć do 6 i znać zwierzątka).

Uczy spostrzegawczości i sprytu. Małe opakowanie pozwala na zabranie jej ze sobą do torebki a szybkie rozgrywki na szybki rewanż.

 

Wpis powstał w ramach projektu – wyzwanie 7 gier w 7 dni.

wyzwanie-7-gier-w-7-dni-1